Sunday, August 30, 2009

Gunakan 1 Malaysia untuk dakwah yok!!





Video ni Khas aku tujukan kepada sahabat yang mengunjungi web yang x seberapa ni..
setelah penat lelah bersama rakan2 dari Akademi Teater Rupawan Asli dari Universiti Sains Islam Malaysia...dapat kami Hasilkan video satu malaysia..Ini 1/8 dri video yang kami lakonkan sempena Satu Malaysia.....


Kawan2 semua, saya disini bukan lah nak berpolitik...cuma nak bawa apa kepentingan Satu Malaysia ini sebenarnya..Adakah sahabat2 tahu??

Ketika saya berada di dalam Kem Eksplorasi Pembangunan Sahsiah 09 Anjuran Sekreteriat Pendakwah Muda Malaysia, Penasihat mengatakan bukanlah mudah menubuhkan badan dakwah seperti SPPM ini, kerana ada suara dari penganut fahaman lain juga ingin menubuhkan badan 'dakyah' mereka seperti SPPM. Ujarnya lagi, pelajar USIM beruntung kerana penubuhan SPPM ini tiada masalah kerana USIM milik ISLAM sepenuhnya. Di UKM, UIA, UPM dan sebagainya mengalami keadaan yang saya sebutkan tadi, jd dengan Konsep Satu Malaysia ini, marilah kita sama2 bergerak memberi kefahaman bangsa lain, mengenali antara mereka dan memperbaiki kelemahan bangsa......berikan mereka keselesaan bersama dengan kita...bahawa mereka tidak diabaikan, dan ajaklah kengkawan ziarah menziarah. kerana kita sudah terhakis sifat itu...Laungkan Semangat Anak Melayu!! Islam diutamkan!! Rakyat Didahulukan!! Pencapaian Dakwah diinginkan!!

No comments:

Post a Comment